Marktonderzoekbureau sinds 1994
Jos Blauwhoff, directeur/research consultant:
Na vele jaren gewerkt te hebben voor diverse grote marktonderzoekbureaus (onder meer TNS NIPO) en als bedrijfsonderzoeker (IWS en KLM) ben ik in 1994 MICRA gestart. Niet met de ambitie er een groot bureau van te maken. Wel met een nadrukkelijke wens om mij volgens mijn eigen ideeën met mijn vak bezig te houden en te werken met mensen die mij inspireren en aanvullen.
Onderzoek niet het doel op zich
Nu, meer dan 25 jaar en vele boeiende projecten verder, vervult het vak marktonderzoek me nog steeds met dezelfde drive en nieuwsgierigheid. Een niet aflatende fascinatie voor wat de mens beweegt, hoe deze inzichten naar boven te halen en te vertalen naar beleidsadviezen. Dat blijft een uitdaging, iedere keer weer als een klant zich meldt met een onderzoeksvraag. Hoewel ons veel gelegen is aan een valide en verantwoorde onderzoeksopzet, is onderzoek voor MICRA nooit een doel op zich. De gebruikswaarde voor de opdrachtgever staat steeds voorop.
Flexibel & Betrokken
Wij werken voor gerenommeerde bedrijven en non-profitorganisaties. Als klein team bieden we onze klanten de nodige voordelen. Korte lijnen, flexibiliteit en een grote betrokkenheid. We doen er alles aan om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen en zien dat als een investering in een prettige en duurzame relatie.
Daarnaast zijn de expertise, objectiviteit, vertrouwelijkheid en continuïteit die we als gespecialiseerd marktonderzoekbureau kunnen bieden voor onze opdrachtgevers belangrijke argumenten om met MICRA samen te werken.
Wat kunnen we voor u betekenen?
Ik ben nieuwsgierig naar wat u naar onze website brengt. Een telefoontje naar 0172-509077 of een verzoek om contact op te nemen volstaat om eens van gedachten te wisselen.
Onderzoeksmethodiek MICRA
Intake
Uitgaande van uw specifieke doelen en eisen (ISO, etc.) en onze expertise maken wij een voorstel op maat.
Onderzoek
Met onze expertise, objectiviteit en anonimiteitsgarantie bent u verzekerd van een onderzoek met overtuigingskracht; in de board room, naar de overheid of naar andere instanties.
Resultaat
De onderzoeksopzet is altijd zodanig dat het onderzoeksresultaat direct is te vertalen naar concreet verbeterbeleid.
Optimalisatie
Onze aanbevelingen doen wij op basis van de te verwachten Return-On-Investment; of het nu gaat om optimalisatie van de medewerkersbetrokkenheid, de klantgerichtheid of welk ander doel u beoogt.
Evaluatie
Het uiteindelijke doel van onze onderzoeken is altijd het ondersteunen van verbetertrajecten van onze opdrachtgevers. Dat is een continu proces met periodieke evaluatiemomenten waarin ook de inhoud van het onderzoek tegen het licht gehouden wordt
De projecten van MICRA
We doen onderzoek voor kleine tot zeer grote organisaties in de publieke-, private- en non-profitsector. MICRA’s track record omvat:
Continenten
Landen
Talen
Respondenten