Klanttevredenheidsonderzoek op maat

Hoe haal je nieuwe klanten binnen of genereer je meer omzet? Niet per se door in alle opzichten de beste te willen zijn. Uit onderzoek blijkt dat een bedrijf niet meer dan 10% beter hoeft te zijn dan de concurrentie om klanten aan zich te binden. Essentieel is dat u juist datgene beter doet dat voor de klant echt belangrijk is. MICRA focust op de prioriteiten vanuit het perspectief van de klant. Wij adviseren u op basis van de te verwachten ROI. U ontvangt een helder rapport met aanbevelingen wat u moet verbeteren om echt succesvol te zijn. Niets meer en niets minder.

Waarom een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren?

  • Aandacht = waardering: Alleen al het houden van een klanttevredenheidsonderzoek draagt bij aan de klanttevredenheid. Uw klanten waarderen de aandacht.
  • Succesvollere marketing: U leert de behoeften en verwachtingen van uw klanten beter kennen en kan daar uw marketingstrategie op aanpassen.
  • Meer klantgerichte medewerkers: door het delen van de resultaten met uw medewerkers maakt u hen bewuster van de klantenwensen en daardoor klantgerichter.
  • Minder ontevreden klanten: U neemt kennis van ontevredenheid en kan daar direct actie op ondernemen.
  • Behoud van klanten: U krijgt inzicht in wat de behoeften van uw klanten zijn en kunt ze daarmee makkelijker aan u binden.
  • Werven van nieuwe klanten: Ontdek wie u meest enthousiaste klanten zijn en stimuleer hun promotionele potentie om nieuwe klanten te werven.
  • Aantrekkelijker werkklimaat: U maakt het werken voor uw medewerkers leuker; er is een wisselwerking tussen het enthousiasme van medewerkers en klanten.
  • Inzicht in klanttevredenheid op verschillende niveaus: U krijgt inzicht in de klanttevredenheid in het algemeen, per klantsegment, per filiaal, per verkoper/accountmanager, per klant. Wat u maar wilt.
  • Direct inspelen verkoopkansen of klachten: U krijgt direct bericht (per e-mail of sms) als klanten geïnteresseerd zijn in extra producten of diensten. Zo kunt u direct actie ondernemen.
  • U verbetert uw bedrijfsresultaat!
klanttevredenheidsonderzoek

Testimonial Klanttevredenheidsonderzoek

Na een goede voorbereiding en samenwerking kunnen we terugkijken op een geslaagd resultaat van het klanttevredenheidsonderzoek. We weten wat onze klanten waarderen en waar we de lat nog fors hoger moeten leggen. Bijzonder tevreden over de inzet en het resultaat van MICRA ons team dat dit heeft begeleid.

Ronald van Ombergen
Ronald van OmbergenKwartiermaker Sportbedrijf Rotterdam

Het onderzoek van MICRA was zeker de investering waard. Er zijn belangrijke zaken inzichtelijk gemaakt. Het rapport gaf ons een lijst van aanbevelingen die we als directie ter harte hebben genomen. Jos Blauwhoff heeft ons duidelijke adviezen gegeven hoe we optimaal gebruik konden maken van de onderzoekresultaten.

Martin Brouwer
Martin BrouwerAlgemeen directeur Bergschenhoek Groep

Offerte Klanttevredenheidsonderzoek

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen op het gebied van klanttevredenheid? Vraag een vrijblijvende offerte aan of neem contact op voor meer informatie.

Veel gestelde vragen

Voor wie is ons klanttevredenheidsonderzoek geschikt?

Ons klanttevredenheidsonderzoek is geschikt voor:

  • kleine, middelgrote en grote organisaties
  • in iedere branche
  • in de commerciële of non-profit sector en voor overheidsinstanties
  • nationaal en internationaal onderzoek

Ons klantenonderzoek kent varianten voor uiteenlopende branches. Na het invullen van het offerteaanvraagformulier ontvangt u een voorstel dat al zo veel mogelijk op uw branche is afgestemd.

Met onze ruime ervaring zorgen wij voor een onderzoekopzet die optimaal in uw informatiebehoefte voorziet.

Uiteraard is het mogelijk om de enquête in meerdere talen aan te bieden. Wij voerden onderzoek uit in meer dan 40 landen op 5 continenten.

Welke onderwerpen komen in het onderzoek terug?

In de enquête komen juist die onderwerpen aan bod die direct van invloed zijn op de klanttevredenheid en -loyaliteit. Daarnaast levert het klanttevredenheidsonderzoek belangrijke performance indicators op voor de klantgerichtheid van uw organisatie. Dit vanuit het perspectief van degenen om wie uw organisatie draait, of in ieder geval zou moeten draaien: uw klanten.

De vragenlijst is zo opgezet dat de klanten worden gestimuleerd om niet alleen aan te geven hoe ze elk van de aspecten beoordelen maar ook om hun antwoorden toe te lichten, zodat er aanknopingspunten voor verbeteringen naar voren komen.

Hoe draagt een verbeterde klanttevredenheid bij aan een aantrekkelijker werkklimaat?

U maakt het werken voor uw medewerkers leuker omdat ze klanten beter begrijpen. Er is een wisselwerking tussen het enthousiasme van medewerkers en klanten.

Hoe lang duurt een onderzoek van intake tot evaluatie?

Afhankelijk van de scope van het project kan het binnen drie tot zes weken zijn afgerond en kunt u aan de slag met de onderzoeksresultaten.

Hoe meten en verbeteren jullie de klanttevredenheid?

Elk project staat of valt bij een goede voorbereiding. Die begint al met het formuleren van de onderzoeksdoelstelling. Die kan per organisatie verschillen. MICRA’s onderzoeksinstrumentarium is breed inzetbaar. In het samenstellen van de vragenlijst en de analyses zijn wij echter heel specifiek. Dat wil zeggen dat wij steeds kiezen voor een onderzoeksopzet optimaal aansluit bij uw concrete doelstellingen. Of dat nu is het behoud van bestaande klanten, het winnen van nieuwe of een combinatie van meerdere doelen.

Het uiteindelijke doel van onze onderzoeken is altijd het ondersteunen van verbetertrajecten van onze opdrachtgevers. Dat is een continu proces. Daarover geven we op de volgende pagina graag verdere uitleg: onderzoeksmethodiek.